Fysiotherapie Daelenbroeck: Update Coronavirus

Update Coronavirus

U bevindt zich hier: home >

Update Coronavirus
Het Coronavirus is inmiddels ook aanwezig in Nederland. Om verspreiding van het virus tegen te gaan volgt Fysiotherapie Daelenbroeck de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Hieronder lichten wij toe wat dit betekent voor onze praktijk:

Fysiotherapie Daelenbroeck blijft open
Onze praktijk blijft gewoon open en de behandelingen kunnen doorgaan mits je geen verkoudheids- of griepklachten hebt. Ook wanneer je langer dan twee weken geleden in een risicogebied bent geweest, maar geen griepverschijnselen, luchtweg- of verkoudheidsklachten hebt, kan de behandeling doorgaan. Als je niet zeker weet of je naar een behandeling kunt komen, neem dan telefonisch contact op met de praktijk. Mocht jouw therapeut vanwege klachten niet aanwezig kunnen zijn, dan lichten we jou hierover persoonlijk in. We zullen dan samen naar een andere oplossing zoeken.

Fysiotherapie op afstand
Mocht het niet mogelijk zijn om naar de praktijk te komen dan is fysiotherapie op afstand ook mogelijk. Jouw therapeut zal dan telefonisch of via beeldgesprek de voortgang bespreken en de nodige oefeningen via e-mail delen. De afspraak wordt als algemene fysiotherapie gedeclareerd. Neem contact op met de praktijk voor meer informatie.

Huisbezoeken
Krijg je aan huis fysiotherapie? Dan kan dit ook gewoon doorgaan, mits je geen verkoudheids- of griepklachten hebt.

Maatregelen in de praktijk
In onze praktijk hebben we fitnessapparatuur staan, deze worden zorgvuldig schoongemaakt door onze collega’s. We vragen ook jullie medewerking om extra aandacht te besteden aan de reiniging na elk gebruik. Daarnaast is het belangrijk om zelf een handdoek mee te nemen.

Wat kun je zelf doen?
De belangrijkste maatregelen die je kunt nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zijn:
• Was je handen regelmatig;
• Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog;
• Gebruik papieren zakdoekjes en gooi die na gebruik weg.
• Schud tijdelijk geen handen om eventuele verspreiding te voorkomen.
• Raak het gezicht zo min mogelijk aan, met name de ogen, neus en mond.

Fysiotherapie Daelenbroeck volgt de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet. Wanneer er iets aan de situatie verandert, zullen we opnieuw een update delen. Op deze webpagina van het RIVM is ook de actuele status over het coronavirus te volgen. Deze pagina wordt up-to-date gehouden.

Meer weten?
Neem contact op met een onze praktijk. We informeren je graag verder.